Backup-ul reprezintă un proces de copiere constantă al datelor pe alte medii de stocare, altele decât cele de lucru pentru a putea fi restaurate în cazul în care cele originale se pierd sau sunt distruse.
Importanța backup-ului
Pentru că doar aşa ne putem asigura că orice probleme întâmpinăm pe parcursul activităţii noastre în mediul online, putem restaura totul! Internetul este plin de ameninţări, iar viruşii şi atacurile hackerilor nu sunt singurele motive pentru care ar trebui să avem mereu un backup. Uneori şi noi putem face o setare greşită pe interfaţa de management a maşinilor, sau şterge un fişier, caz în care rezolvăm problema apărută restaurând backup-ul.
Componentele unei soluții de backup
O soluţie de backup are în principal două componente: partea hardware şi partea software. Partea hardware este mediul pe care se face backup-ul. Partea software este aplicaţia care realizează backup-ul. În zona de hardware avem echipamente dedicate pentru backup, care pot oferi redundanţă.
Beneficiile backup-ului
Întreruperile de activitate sa fie reduse sau chiar eliminate, în timp ce informaţiile privind sistemele virtuale sau fizice sunt securizate şi restaurate în timp cat mai scurt. Această tehnologie permite, de asemenea, de-duplicarea integrată şi adaptabilă, arhivarea unificată şi recuperarea granulară pentru aplicaţiile utilizatorilor pe maşinile fizice şi pe cele virtuale.
Asigură protejarea continuă a datelor şi gestionarea recuperării.
Reface capacitatea de operare a aplicaţiilor şi a utilizatorilor la câteva minute după o pierdere de date, întreaga recuperare a datelor fiind realizată în fundal, fără impact major asupra performanţelor maşinilor sau userilor.
Planifică transferuri automate de date folosind setări flexibile, bazate pe politici, ajutând administratorii să îndeplinească cerinţele de protejare şi păstrare a datelor pentru fiecare aplicaţie în parte.